Online Transportation

باربری اینترنتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

نفوذ فناوری‌های هوشمند، حتی قدیمی‌ترین صنایع را تحت‌تاثیر قرار داده است. صنعت حمل و نقل جاده‌ای با پیشینه‌ای کهنه که به جادۀ ابریشم بر‌می‌گردد، یکی از صنایع بزرگ و مهمی است که در مدت زمان کوتاه، دچار تحول شده است. امروز بزرگترین محموله‌ها با حرکت سرانگشت ما بر صفحه گوشی‌های هوشمند ظرف چند دقیقه از شهری به شهری دیگر جابجا می‌شوند.

 

صنعت حمل و نقل بار جاده‌ای در شکل سنتی همیشه با چالش‌هایی مواجه بوده است. بهره‌وري پائین، نبودن شفافیت در روند جابجایی کالا، عدم دسترسی سریع به ظرفیت حمل، انجام امور اداری طولانی و وقت‌گیر، هدر رفتن سوخت مصرفی و ظرفیت خالی ناوگان در مسیر برگشت از عمده‌‌ترین مشکلات این صنعت بودند. برای رفع این نیازمندی‌ها بود که بازارگاه‌های الکترونیکی حمل و نقل جاده‌ای کالا و شرکت‌های باربری اینترنتی تاسیس شدند. امروزه ارائۀ خدمات باربری به‌صورت هوشمند، با تسریع روند حمل و نقل و تسهیل در ارتباط بین عرضه و تقاضا، موجب کاهش هزینه‌ها، بهینه‌سازی مصرف و افزایش بهره‌وری بسیاری از کسب و کارها شده است.

 

با استقبال خوب صاحبان کالا برای استفاده از خدمات آنلاین، هرروز به تعداد شرکت‌های هوشمند حمل بار اضافه می‌شود. اکنون بسیاری از صاحبان کالا دچار این مسئله هستند که کدام باربری اینترنتی را برای حمل و نقل محموله‌هایشان انتخاب کنند. برای یافتن پاسخ این سوال، ادامۀ این مطلب را مطالعه کنید.

 

امکان بارگیری و تحویل بار در سر تا سر کشور

خدمات یک شرکت باربری اینترنتی زمانی جامع و کارآمد است که در سراسر کشور ارائه شود، یعنی انجام بارگیری و تحویل بار در همۀ شهرهای ایران امکان‌پذیر باشد. این موضوع برای آن دسته از صاحبان بار که در چند نقطه کشور فعالیت می‌کنند بسیار مهم است. گستردگی شهرهای تحت پوشش شرکت باربری برای رانندگان هم اهمیت زیادی دارد، چرا که پس از تحویل محموله، می‌توانند برای مسیر برگشت نیز بارگیری کنند، این کار موجب مصرف بهینۀ سوخت، افزایش درآمد و صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود.

 

امکان رهگیری محموله

در باربری سنتی، امکان اطلاع از موقعیت بار پس از بارگیری تا زمان رسیدن به مقصد برای صاحبان بار وجود نداشت، اما اکنون با کمک فناوری‌های GPS و تکنولوژی تلماتیکس، صاحبان کالا می‌توانند موقعیت بار را روی نقشه به‌صورت آنلاین مشاهده کنند.

 

دسترسی داشتن به شبکه وسیع ناوگان

یکی از معیارهای مهم در انتخاب شرکت باربری اینترنتی، در اختیار داشتن یک شبکۀ گستردۀ ناوگان است. تعداد و تنوع کامیون‌ها از فاکتورهای مهم یک شبکۀ ناوگانی به حساب می‌آیند. چرا که هر کدام از انواع مختلف کامیون‌ها و تریلی‌ها، برای حمل یک نوع بار خاص مناسب هستند. مثلا نوع کامیون حمل سیمان با نوع کامیون حمل مواد غذایی متفاوت است. از این رو یک شرکت باربری با امکان دسترسی به تعداد ناوگان بیشتر و متنوع‌تر، می‌تواند طیف بیشتری از نیازهای مشتریان را تامین کند.

 

ابعاد مالی حمل بار

طبیعتاً قیمت کرایۀ حمل بار، یکی از مهم‌ترین موارد در فرآیند حمل و نقل کالا است. برای اطلاع از قیمت واقعی کرایۀ بار و مقایسه با قیمت اعلام شدۀ یک باربری اینترنتی، می‌توانید به سامانه‌های رایگان و هوشمند استعلام کرایه باربری مراجعه کنید و پس از ثبت مشخصات محموله، از هزینه واقعی حمل بار خود مطلع شوید.

 

در این مطلب سعی کردیم که چند معیار برای یک سیستم حمل و نقل هوشمند مطمئن را به شما عزیزان معرفی کنیم. امیدواریم که این مطلب به شما در انتخاب سرویس باربری اینترنتی کمک کند.

 

© 2022 طراحی و توسعه توسط CSTco