قوانین و مقررات بازارگاه الکترونیکی حمل و نقل "بردبار"

ماده ۱ – تعاریف و اصطلاحات:

۱-۱ صاحب بار: شخص حقیقی یا حقوقی که در سامانه بردبار دارای بار برای ارسال است.
۲-۱ تحویل گیرنده بار: شخص حقیقی یا حقوقی که توسط صاحب بار به عنوان گیرنده بار معرفی شده است.
۳-۱ راننده: فردی که اطلاعات خود را در بخش رانندگان سامانه بردبار ثبت کرده و درخواست حمل بار از فهرست بارهای موجود در سامانه بردبار را دارد.
۴-۱ بار: محموله‌ای که توسط راننده عضو سامانه بردبار و به درخواست صاحب بار قرار است حمل و به سلامت تحویل گیرنده بار گردد.
۵-۱ کاربر: شخصی است که با فناوری ارتباطی و به وسیله اینترنت به نرم‌افزارها و سایت بردبار متصل و از خدمات نرم‌افزاری بردبار بهره‌مند می‌گردد.
۶-۱ شرکت های حمل و نقل: شرکای تجاری بردبار تعدادی از شرکت‌های حمل و نقل بار که دارای مجوز قانونی از سازمان پایانه‌های کشور هستند و در سامانه بردبار نقش صدور بارنامه قانونی تمبر دار را برعهده دارند.
۷-۱ شرکت های بیمه گذار: شرکای تجاری بردبار تعدادی از شرکت های رسمی با کد نمایندگی از شرکت های بیمه گذار هستند که وظیفه‌ی بیمه کردن محموله ها در سامانه بردبار را در قالب بارنامه قانونی بر عهده دارند.
۸-۱ شرکت بردبار ترابران هوشمند: ارائه دهنده سامانه بردبار.
۹-۱ بردبار: سامانه اینترنتی هوشمند حمل و نقل که شرکت بردبار ترابران هوشمند با نام تجاری بردبار ارائه می نماید.
۱۰-۱ حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از سامانه در سایت و نرم افزار بردبار با رمز و نام کاربری خودشان ایجاد می نمایند.
۱۱-۱ حریم شخصی: اطلاعاتی که توسط کاربران سامانه بردبار از جمله صاحبان بار، رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل در اختیار بردبار قرار داده می شود. مانند مشخصات کارت های هویتی، کارتهای هوشمند حرفه ای، مجوزهای مختلف، شمارهای تماس، اقامتگاه، پست الکترونیکی و بطور کلی کلیه مدارک و مستنداتی که در زمان ثبت نام در سامانه بردبار از ایشان اخذ و دیتای آن در سرور بردبار ذخیره می گردد.

ماده ۲ - حساب کاربری

۱-۲ کاربر با ثبت نام در بردبار می پذیرد که قوانین و مقررات و طریقه‌ی استفاده از بردبار را به صورت کامل مطالعه و قبول کرده است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر و تکمیل گردد، استفادۀ کاربران از بردبار به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
۲-۲ برای استفاده از بردبار لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در سامانه بردبار بسازد، تنها افرادی که واجد اهلیت قانونی باشند می توانند اقدام به ساختن حساب کاربری در بردبار کنند. برای استفاده از بردبار کاربر می بایست کلیه مشخصات لازم که در فرم‌های ثبت نامی وجود دارد را به درستی و با صحت کامل تکمیل نماید و پس از آن منتظر تایید صحت ثبت نام از جانب بردبار بماند. مادامی که سامانه بردبار مشخصات ثبت نامی کاربران را با کسب اطلاع از مراجع قانونی تایید صحت ننموده، کاربر ثبت نام رسمی نگردیده است و ثبت نام ایشان موقت به شمار می آید.
۳-۲ کاربر می پذیرد اطلاعات خواسته شده را پس از ثبت نام رسمی نیز در مقاطع هشدار سامانه به روز رسانی نماید تا امکان استفاده از سامانه برای ایشان در آینده با مشکل مواجه نگردد.
۴-۲ هر شخص حقیقی تنها می تواند یک حساب کاربری به عنوان صاحب بار یا راننده در بردبار داشته باشد. هر شخص حقوقی جز خودش می تواند به ۵ کاربر حقیقی در قالب کارگزاران و کارمندان خود به بردبار نماینده هایی معرفی نماید.
۵-۲ مسئولیت همۀ فعالیت هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در بردبار یا سایر خدمات مربوط به بردبار انجام می شود به عهدۀ کاربر مربوطه است.
۶-۲ مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است.

تبصره ۱: در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به مرکز پشتیبانی بردبار اطلاع دهد. بدیهی است تا زمانی که اطلاع رسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همۀ فعالیت هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می شود همچنان به عهدۀ کاربر خواهد بود.

تبصره ۲: با توجه به منحصر به فرد بودن شماره های تلفن همراه در سامانه بردبار، خواهشمندیم در صورت هر گونه تغییر در شماره اعلامی به شرکت بردبار، حساس بوده و مرکز پشتیبانی بردبار را مطلع سازید. این موضوع به ویژه در مورد رانندگان بردبار بسیار مهم است زیرا تصدیق اصالت راننده و صدور بارنامه بردبار صرفا از طریق تلفن همراه شخص راننده اتفاق می افتد.

۷-۲ کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند.
۸-۲ در شرایط خاصی ممکن است سامانه بردبار به دلیل شکایت مشتریان و یا باطل و توقیف کردن مدارک توسط مراجع قانونی حساب کاربری کاربر را مسدود نماید و از ارائه خدمات به ایشان خودداری کند؛ بردبار این حق را تا آخر برای خود محفوظ می داند.

ماده ۳ - استفاده از بردبار

۱-۳ رانندگان متعهد می شوند در حین استفاده از سامانه بردبار از استعمال هرگونه مواد مخدر یا مشروبات الکلی امتناع کنند.
با استفاده از سامانه بردبار کاربر می پذیرد که از این سامانه برای انجام هیچ فعالیت غیرقانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربر حق ندارد موارد غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست از طریق این سامانه ارسال نموده یا حتی همراه خود داشته باشد.
۲-۳ صاحب بار(فرستنده بار) متعهد است در صورت داشتن بار نامتعارف، اعم از هر گونه پرنده یا حیوانات دیگر، دام زنده، مواد خطرناک، مواد اسیدی و یا هر موردی از این قبیل موضوع را از قبل به مرکز پشتیبانی اعلام نماید؛ در غیر این صورت چنانچه راننده پس از پذیرش بار و عزیمت به نقطه مبدا، با موارد فوق مواجه شود، مجاز به لغو و امتناع از انجام حمل بوده و مسئولیت جبران خسارات مالی وارده برعهدۀ کاربر صاحب بار(فرستنده بار) است.
۳-۳ کاربر متعهد می شود هیچگاه از سرویس بردبار به صورتی که به بردبار و برند بردبار صدمه ای وارد کند اقدامی صورت ندهد.
۴-۳ کاربر می پذیرد که بردبار از ارسال پیامک به عنوان یک راه ارتباطی برای اطلاع رسانی همزمان یا زمانی که کاربر به اینترنت متصل نیست استفاده نماید و حتی اگر کاربر بردبار در لیست سیاه پیامک های تبلیغاتی اپراتورهای تلفن همراه باشد با ربات های پیامکی به بردبار متصل باشد زیرا که این یکی از روش های دسترسی آفلاین بردبار محسوب می گردد. همچنین تمامی کاربران بردبار ضمن ثبت نام در سامانه بردبار می پذیرند که اطلاع رسانی خدمات جدید بردبار، اطلاع رسانی بروز رسانی نسخه جدید، معرفی برخی خدمات مورد نیاز کاربران در مناطق جغرافیایی محل حضور ایشان و نیز اعلام و معرفی بارهای مناسب بارگیر خود را ضمن اطلاع رسانی برخط، از طریق پیامک نیز دریافت کنند.
۵-۳ بردبار به منظور ارائه ی هدیه های نقدی و امتیازی از کاربران خود در مراحلی از وب سایت و نرم افزار ارائه کد معرف یا همان کد کاربری را مطالبه می نماید که کاربر با وارد کردن این کدها در سامانه مشمول حق کارگزاری نقدی یا حتی اختصاص امتیاز اعتباری می گردد لذا در حفظ و درج این کد کاربری توسط خودتان کوشا باشید.
۶-۳ کاربر می پذیرد امتیاز های اعتباری که در حساب کاربری خود کسب می نماید مستقل از روش کسب آن اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که بردبار در اختیار آنها قرار می دهد یا هر روش دیگری فقط برای استفاده از سرویس هایی که بردبار در اختیار آن کاربران می گذارد قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد مگر هدیه های نقدی که آن نیز مستقیما به حساب ایشان واریز می گردد.
۷-۳ کاربر می پذیرد که در یکی از بانک های طرف حساب شرکت بردبار (بانک سامان) گشایش حساب نماید تا بردبار در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته مطالبات فاکتورهای عملکردی در مدت کارکرد را به حسابهای اعلامی واریز نماید.
۸-۳ مسئولیت تامین اینترنت و سخت افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه های مربوط به آنها برای استفاده از سامانه بردبار به عهدۀ کاربران است.
۹-۳ کاربران(چه صاحب بار و چه راننده) می پذیرند حداکثر بار مجاز در هر ماشین همان است که در کارت ماشین نوشته شده و زدن اضافه بار به هیچ وجه حتی با توافق صاحب بار و راننده مجاز نیست و بردبار عواقب تخطی از این قانون را نمی پذیرد و در صورت بروز مشکل حساب کاربری کاربران را مسدود می نماید.
۱۰-۳ کاربر متعهد می شود پس از اتمام حمل از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از سامانه بردبار، از صاحبان بار و یا حتی رانندگان کسب کرده است هیچگونه سوء استفاده ای نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات صاحبان بار و یا رانندگان در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین و اخلاق حرفه ای در بردبار خواهد بود. همچنین کاربر متعهد می شود در طول عملیات حمل بار، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از صاحبان بار یا رانندگان در سامانه بردبار ارائه شده است استفاده کند. استفاده کاربر از این اطلاعات باید مطابق با عرف حرفه ای جامعه و همچنین قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
۱۱-۳ با استفاده از سامانه بردبار راننده می پذیرد که در حین حمل بار به عنوان نماینده و مامور بردبار محسوب می گردد و کلیه عملکرد ایشان که برگرفته از شخصیت فردی و حرفه‌‌ای راننده است به حساب برند بردبار به شمار می آیند. پس در حین حمل بار، متعهد می گردد بردبار را وسیله ای برای تبلیغات و بازاریابی کالاها و خدمات شخصی خود قرار ندهد و از هرگونه معرفی و عرضه محصولات و خدمات شخصی و یا متعلق به دیگران خودداری کند.
۱۲-۳ کاربران متعهد به رعایت همۀ قوانین راهنمایی و رانندگی، اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران هنگام استفاده از بردبار می باشند.
۱۳-۳ کاربران پذیرفته اند که متن حریم شخصی بردبار را مطالعه کرده اند و مورد قبول ایشان قرار گرفته است.
۱۴-۳ کاربران بر این موضوع مشرف اند که بردبار شرکت حمل و نقل بار نیست بلکه تنها یک خدمت نرم افزاری است که ارتباط بین صاحبان بار و رانندگان و شرکت های حمل و نقلی را جهت توافق بر انجام یک حمل فراهم می کند. در سامانه بردبار راننده مختار است یک سفارش حمل را بپذیرد یا از ابتدا قبول ننماید، همچنین صاحب بار(فرستنده بار) مختار است پس از ثبت بار خود در لیست بارهای بردبار تا پذیرش بار توسط راننده و قبل از تنظیم بارنامه قانونی تمبردار توسط شرکت های حمل و نقلی بار ثبتی خود را در سامانه لغو نماید، ولی درصورتی که از هر دو طرف سامانه یعنی صاحب بار(فرستنده بار) و رانندگان پذیرش ها در سامانه نهایی گردد هر دو طرف ملزم به انجام تعهدات می باشند و پذیرش ایشان در سامانه برمبنای تفاهم غیر حضوری تلقی می گردد که قصور در انجام تعهدات مستوجب جبران خسارت در نظر گرفته شده توسط بردبار است.
۱۵-۳ خدمات بردبار ممکن است با مشارکت خدمات شرکت های دیگری از جمله شرکت های بیمه گر و غیره، ارائه خدمات نماید، در چنین شرایطی کاربر می پذیرد که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و بردبار مسئولیتی در خصوص قوانین و چگونگی خدمات این شرکت ها ندارد.
۱۶-۳ استفاده از تلفن همراه هنگام حرکت وسیله نقلیه ریسک تصادفات را بالا می برد لطفا از اپلیکیشن ما در هنگام حرکت به هیچ وجه استفاده نکنید. شما قرارداد با ما را با توجه به این ریسک و به عهده گرفتن مسئولیت استفاده ایمن از تلفن همراه پذیرفته اید.

ماده ۴ – هزینه ها و پرداخت

۱-۴ کاربران می پذیرند هزینه سامانه بردبار به علت شفافیت درج در سامانه پس از ثبت یا پذیرش قابل قبول ۱۰۰ درصدی کاربران است که این بر مبنای توافقی بودن کرایه در حوزه حمل و نقل جاده ای استوار است و بنابراین پس از استفاده از سامانه بردبار اعتراضی نسبت به هزینه ی سامانه نمی توانند داشته باشند. سایر هزینه های احتمالی بخاطر شرایط پیش بینی نشده مانند اضافه بار، تاخیر در بارگیری و تخلیه بر اساس آیین نامه دریافت خسارات موجود در قوانین و مقررات بردبار بر عهده شخص راننده و صاحب بار است.
۲-۴ پرداخت هزینه مشخص شده برای صاحبان بار و رانندگان در سرویس فقط از طریق روش هایی که توسط بردبار مشخص می شود می تواند صورت گیرد. این روش ها برای صاحبان بار عبارتند از پرداخت الکترونیکی از درگاه بانکی سامانه برای بارهای پیش کرایه و پرداخت نقدی به راننده در بارهای پس کرایه. در مورد رانندگان نیز در هر دو صورت پیش کرایه و پس کرایه بودن بار، راننده موظف به پرداخت هزینه های قانونی برای صدور بارنامه به روش پرداخت الکترونیکی از درگاه بانکی سامانه است.
۳-۴ کاربر می پذیرد هزینه سرویس ارائه شده ممکن است بسته به ویژگی های سرویس ارائه شده از جمله نوع سرویس، زمان سرویس، مکان سرویس مبدا، مقصد یا مسیر حمل ( یا عوامل دیگر ) متغیر باشد.
۴-۴ کاربران می پذیرند که هزینه های مشخص شده اعم از کمیسیون صدور بارنامه و پرداخت پیش کرایه بار ثبتی و یا حتی خسارات مالی مورد تفاهم را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه بردبار جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید به شرکت پرداخت کنند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه بردبار یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکه تلفن همراه امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن فراهم نشود کاربران همچنان موظف به پرداخت هزینه حمل خواهند بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است به درخواست شرکت بردبار یا کاربران با روش های دیگر صورت پذیرد یا شرکت بردبار حق دارد مبلغ مذکور را از اعتبار کاربر در بردبار کسر کند.
۵-۴ صاحب بار (فرستنده بار) می پذیرد تنها در صورتی درخواست حمل که منجر به ثبت سفارش در بردبار گردد را ارسال نماید که قصد استفاده از سامانه بردبار را داشته باشد. در غیر اینصورت صاحب بار اگر پس از اخذ ردیف بار ثبتی و پس از درخواست حمل و پذیرش آن توسط یک راننده، درخواست را لغو کند، یا در مکان مشخص شده به عنوان مبدا حمل در زمان مشخص حضور پیدا نکند شرکت بردبار می تواند به علت عدم رعایت مقررات این شرکت که منجر به عدم رعایت شهرت و اعتبارکاری او خواهد شد، هزینه ای به تشخیص خود به عنوان جریمه از اعتبار آنها کسر یا به نحوی مقتضی از ایشان وصول نماید. این قانون برای رانندگان بخاطر عدم حضور در محل بار پذیرش شده و یا پذیرش بی مورد بار نیز عینا صدق می نماید.
۶-۴ صاحب بار(فرستنده بار) می پذیرد هر گونه آسیب به خودروی راننده در حین استفاده از سامانه بردبار با حساب کاربری وی ایجاد شود اعم از توقیف خودرو در نتیجه مسروقه یا مشکوک بودن بار یا عدم استفاده از وسایل ایمنی و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، انفجار خود به خودی بار و از این قبیل اتفاقات مسئولیت تامین هزینه های مربوطه به عهده وی خواهد بود. در چنین مواردی بردبار حق دارد این هزینه ها را از اعتبار صاحب بار(فرستنده بار) کسر یا از وی بصورت نقدی وصول کند.
۷-۴ راننده می پذیرد هرگونه جریمه ناشی از تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی بر عهده وی بوده و صاحب بار(فرستنده بار) مسئولیتی در این زمینه ندارد. همچنین هرگونه ضرر و زیان به صاحب بار (فرستنده بار) که به دلیل کوتاهی یا بی توجهی راننده به اصول حرفه ای یا قوانین راهنمایی و رانندگی باشد، باید از طریق راننده جبران شود. (این موارد شامل تاخیر بدون علت موجه، توقیف در نتیجه تخلف راننده، آسیب به بار در نتیجه بسته بندی نامناسب راننده و غیره است.)
۸-۴ راننده می پذیرد در خصوص دریافت وجه نقد از تحویل گیرنده بار بابت پرداخت هزینه کرایه های پس کرایه، خود مسئول وصول کرایه بارنامه خویش است و بردبار مسئولیتی در این زمینه ندارد. در خصوص بارهای پیش کرایه که بصورت اعتباری از جانب صاحب بار(فرستنده بار) توسط درگاه الکترونیکی پرداخت گردیده بردبار در روزهای دوشنبه و چهارشنبه ی هر هفته کرایه مربوطه را به حساب راننده واریز می نماید.
۹-۴ رانندگان و صاحبان کالا (فرستندگان بار و گیرندگان بار) موظف هستند طبق قوانین سازمان پایانه ها و مصوبات یکصد و پنجاه و چهارمین شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، مواد و تبصره های ذیل را رعایت نمایند.
۱۰-۴ هزینه پایانه‌های عمومی شامل پارکینگ، برگ نوبت‌دهی و حواله بارگیری و تمدید و تجدید آن بر عهده راننده یا مالک کامیون بوده و پرداخت هزینه‌های مربوط به عوارض شهرداری، هلال احمر و غیره و همچنین هزینه‌های مربوط به دیماند، باسکول، جرثقیل، لیفتراک و تخلیه و بارگیری و غیره مربوط به صاحب کالاست و در هر صورت شرکت یا مؤسسه حمل و نقل موظف به تأمین و یا وصول و ذکر آن در بارنامه و عنداللزوم پرداخت آن به مراجع مربوطه می‌باشد. دریافت هر گونه وجهی تحت عناوین پشت بارنامه، بارچینی، دالانداری انعام، گاراژداری، انبارداری از جانب مؤسسات و شرکتهای حمل و نقل و همچنین رانندگان ممنوع است.
۱۱-۴ مبنای پرداخت حق توقف همیشه با توافق طرفین (صاحب بار و راننده) می‌باشد و بردبار در این توافق هیچ نقش و مسئولیتی بر عهده ندارد.
۱۲-۴ هر گاه کامیون پس از صدور حواله بارگیری توسط شرکت حمل و نقل، بعلت عدم وجود امکانات صاحب کالا و یا به هر علت دیگری که راننده مقصر نباشد، بیش از ۱۲ ساعت برای بارگیری معطل بماند، صاحب کالا موظف است به ازاء هر ساعت مازاد بر ۱۲ ساعت اولیه حق توقف بارگیری به راننده یا مالک کامیون پرداخت نماید.

تبصره1: میزان حق توقف بارگیری و تخلیه بار و نیز اضافه تناژ در آیین نامه دریافت خسارات در قسمت قوانین بردبار صراحتا قید گردیده است.

۱۳-۴ هرگاه کامیون پس از رسیدن به محل تخلیه بار و به علت عدم امکانات صاحب کالا یا نماینده او و یا به هر علتی که راننده مقصر نباشد بیش از ۱۲ ساعت برای تخلیه معطل بماند شرکت یا مؤسسه حمل و نقل صادر کننده بارنامه موظف است ترتیبی اتخاذ نماید تا به ازاء هر ساعت مازاد بر ۱۲ ساعت اولیه به راننده یا مالک کامیون در مقصد تخلیه بار حق توقف پرداخت گردد.

تبصره 2: میزان حق توقف بارگیری و تخلیه بار و نیز اضافه تناژ در آیین نامه دریافت خسارات در قسمت قوانین بردبار صراحتا قید گردیده است.

تبصره 3: چنانچه کامیون قبل از ساعت ۲ بعدازظهر روزهای کاری به محل تخلیه مراجعه نماید ملاک محاسبه حق توقف همان روز و در صورتیکه بعد از ساعت ۲ بعدازظهر به محل تخلیه برسد ملاک محاسبه حق توقف روزکاری بعد می‌باشد. (این تبصره مشروط به ساعت اعلامی تخلیه بار توسط صاحب بار در سامانه بردبار نیز است.)

۱۴-۴ نگاهها (صاحبان بار، فرستندگان بار) باید بارهای وسائط نقلیه را طوری بارگیری و محکم ببندند که هیچگونه خطر افتادن یا چکه کردن یا باز شدن ویا پخش شدن در هوا وجود نداشته باشد.
۱۵-۴ رانندگان موظفند به دستور مأموران صلاحیتدار وسیله نقلیه را جهت توزین بروی قپان ببرند هر گاه ضمن توزین معلوم شود که بیش از ظرفیت مقرر بارگیری شده بار اضافی تخلیه می‌شود. در این صورت مسئولیت انبار کردن و حفظ آن به عهده صاحب بار(فرستنده بار) و راننده است و بردبار هیچ مسئولیتی در این موضوع نمی پذیرد. اساس دستورالعمل دریافت خسارات در مورد اضافه تناژ بر مبنای توافق راننده و صاحب بار است.
۱۶-۴ با توجه به اینکه کرایه‌ی حمل کالا بر اساس توافق بین صاحب کالا و راننده تعیین می‌شود، هیچ‌یک از طرفین مذکور پس از توافق حق هیچ‌گونه اعتراضی نسبت به هزینه‌ی حمل کالا ندارند.

ماده ۵ - مسئولیت بردبار

۱-۵ بردبار با تمام امکانات و قوای خود از جمله واحدهای خدمات پشتیبانی مشتریان (مرکز تماس) تمام سعی خود را در رفع نیاز و رضایتمندی کلیه کاربران می نماید.
۲-۵ بردبار با استفاده از نظارت های خود، تلاش می کند خدماتی با کیفیت به کاربرانی که از سامانه بردبار بهره می جویند ارائه دهد و با راهکارهای کیفیت محور همچون جوایز و مشوق ها، کاربران و رانندگان خود را به سمت ارائه خدمات با کیفیت بیشتر راهنمایی و ترغیب نماید.
۳-۵ بردبار تلاش خود را جهت استفاده کاربران محترم از سامانه ارائه شده به کار می بندد اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همه ی دستگاه ها یا همه ی شبکه های ارتباطی از جمله اینترنت، شبکه تلفن همراه و …نخواهد داد.
۴-۵ تمامی اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد بردبار محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام صالح قضایی.
۵-۵ چنانچه هر یک از کاربران بردبار در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند، می توانند شکایت خود را از طریق واحدهای خدمات پشتیبانی مرکز تماس بردبار و صدای مشتریان بردبار مطرح کنند و بردبار پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات به عمل خواهد آورد.
۶-۵ جهت اطلاع بیشتر کاربران با نحوه و شرایط ارائه خدمات بردبار و استفاده از اپلیکیشن های مشتری و راننده، همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربران توسط بردبار در صفحات راهنمای سایت و اپلیکیشن قرار داده شده است و اشخاص می توانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعه آنها کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات بردبار آشنا شوند. همچنین همکاران ما در واحد پشتیبانی مشتریان بردبار پاسخگوی هر گونه ابهام و سؤال کاربران گرانقدر هستند.
۷-۵ در حالی که هر گونه تلاش برای اطمینان از اینکه اطلاعات موجود در این سایت در زمان ارسال صحیح و به روز است، بردبار مسئولیتی در قبال خسارت های ناشی از استفاده از اطلاعات موجود را ندارد و درصورتی که اطلاعاتی اشتباه یا خراب شده در سایت مشاهده کردید لطفا به ما اطلاع دهید.
۸-۵ شما به راحتی می توانید با ذکر شماره ی عضویت خود هرگونه نظر، پیشنهاد، مشکلی و یا طرح شکایتی را با ما مطرح کنید که در این صورت کمتر از ۲۴ ساعت پاسخگوی شما خواهیم بود.
۹-۵ بردبار پول نقد را کنترل نمی کند، کاربران را به هیچ وجه کنترل نمی کند و یا حمل و نقل را ترتیب نمی دهد؛ در واقع خود شما هستید که بار را انتخاب می کنید و همه چیز صرفا بین صاحب بار(فرستنده بار) و راننده است. شما همچنین آگاهید که اگر اختلافی بین حامل و فرستنده پیش بیاید خود شما مسئول آن می باشید. لطفا در نظر داشته باشید که ما تنها یک بازارگاه مجازی برای سامان بخشیدن به کسب و کار حمل و نقل هستیم و به منظور محافظت از خود، شما موافقت می کنید که هیچ گونه اختلافاتی که ممکن است بین کاربران ایجاد شود، به وجود نخواهید آورد.
۱۰-۵ بردبار هیچگونه تضمینی برای صحت محتوای اطلاعاتی را که خود شما می دهید و نیز مسئولیت در قبال اشتباهات و یا نادیده گرفتن چنین محتوایی را نمی پذیرد و همچنین خسارات ناشی از ویروس های اینترنتی که ممکن است داده های غلط را نشان بدهد نیز به عهده نمی گیرد.
۱۱-۵ شماره تلفن های اعلامی شما کاربران گرامی منحصر به خودتان است و بردبار این اظهار شما را مبنای تشخیص اصالت و ارتباط با شما می داند.
۱۲-۵ حقوق مادی و معنوی این برنامه متعلق به شرکت بردبار است.
۱۳-۵ تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مالک ناوگان حمل کالا، با ارائه‌ی مدارک و اطلاعات درخواستی از سوی برنامه، می‌توانند به رایگان کاربر این برنامه باشند.
۱۴-۵ در حال حاضر استفاده از برنامه بردبار رایگان بوده و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مجازند از برنامه استفاده کنند. بدیهی است که بردبار حق عدم ارایه‌ی خدمات بنا بر اولویت‌های تجاری را برای خود محفوظ می‌دارد. در آینده ممکن است بردبار در ازای خدمات ارایه شده مبلغی را از کاربران دریافت نماید. بدیهی است این تغییرات قبل از اعمال در همین صفحه اعلام خواهد شد.
۱۵-۵ بردبار در خصوص ارائه‌ی اطلاعات کذب توسط کاربر مسئولیتی نخواهد داشت.
۱۶-۵ در بروز حوادث منجر به هرگونه تصادف جاده‌ای طی فرایند حمل و نقل که منجر به خسارت جانی یا مالی شود، مطابق با قوانین راهنمایی و رانندگی، وزارت راه و شرکت‌های بیمه‌گذار عمل خواهد شد و بردبار مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
۱۷-۵ با پذیرش پیشنهاد حمل کالا توسط کاربر و آغاز فرایند حمل، قراردادی بین صاحب‌کالا، راننده و شرکت حمل و نقل منعقد شده است که بردبار در این قرارداد نقش بازارگاه را ایفا می‌کند.
۱۸-۵ بردبار حق دارد به اطلاعات تلفن همراه کاربر مانند موقعیت مکانی وی مطابق با مجوزهای تایید شده از سوی کاربر دسترسی داشته باشد.
۱۹-۵ بردبار تعهدی در زمینه‌ی حفظ داده‌های کاربران ندارد و در صورتی که داده‌ها به هر دلیلی از بین بروند، کاربر حق پیگیری و شکایت نخواهد داشت.
۲۰-۵ بردبار ضمانتی به رانندگان در قبال به نتیجه رساندن درخواست‌های حمل شده توسط آنان و نوبت‌گیری‌های ثبت شده نمی‌دهد و هیچ‌گونه مسئولیت قانونی برای تضمین آغاز فرایند حمل کالاهای مورد درخواست راننده ندارد.

ماده ۶ – مسئولیت کاربران

۱-۶ مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران فرستنده بار و راننده که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام حمل) و قوانین مدنی وارد شدن خسارت به اموال صاحب بار باشد، برعهدۀ شخص راننده بوده و بردبار هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت همچنین بردبار می تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری راننده متخلف در سامانه خود، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی خود به عمل آورد.
۲-۶ هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به وارد شدن خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار بردبار شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی و عرفی تلقی می گردد و بردبار حق غیر فعال نمودن حساب کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.
۳-۶ مسئولیت رعایت همۀ قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در حین رانندگی و حفظ سلامت خودرو و بار توسط رانندگانی که در بردبار فعالیت می کنند برعهدۀ کاربران راننده است.
۴-۶ صاحب بار(فرستنده بار) موظف است بار را در زمان اعلام شده آماده ارسال داشته باشد و مسئولیت هرگونه تاخیر در بارگیری یا تخلیه بر اساس بند ۴-۱۲ ماده ۴ همین قوانین و مقررات به عهده وی بوده و باید ضرر و زیان راننده را طبق آیین نامه پرداخت خسارات جبران نماید.
۵-۶ راننده متعهد می شود که در تمام زمان حمل بار با بردبار موبایل خود را به صورت روشن و آنلاین (از لحاظ فیزیکی و از لحاظ اینترنتی) همراه داشته باشد و به تماس های بردبار و فرستنده بار و تحویل گیرنده بار پاسخ صحیح دهد.
۶-۶ در صورتی که کاربر عمداً یا سهواً مرتکب فعلی شود که منجر به تحمیل ضرر به بردبار یا خدشه‌دار شدن اعتبار بردبار شود، بردبار حق دارد از کانال‌های قانونی مطالبه‌ی خسارت کرده و دسترسی کاربر را از ادامه‌ی فعالیت در برنامه به طور کامل قطع کند.
۷-۶ بردبار مسئولیتی در خصوص پرداختهایی که از طریق درگاههای پرداختی بردبار انجام نمیشود ندارد و قابلیت پیگیری ندارند در صورت بروز هرگونه مشکلی مسئولیت موارد این چنینی به عهده کاربر می باشد.
۸-۶ کاربران این برنامه نیاز به گوشی تلفن همراه هوشمند و اینترنت دارند.
۹-۶ کاربر متعهد می‌شود که از حساب کاربری خود فقط برای ناوگان و راننده‌ای که اطلاعاتش در حساب کاربری ثبت شده است استفاده کند.
۱۰-۶ کاربر نمی‌تواند ناوگان یا راننده‌ای را مغایر با اطلاعات ثبت شده در حساب کاربری به محل بارگیری اعزام کند.
۱۱-۶ کاربر متعهد می‌شود که از اطلاعاتی که از طریق بردبار به وی داده شده است، قبل یا بعد یا حین فرآیند حمل کالا، بدون رضایت بردبار استفاده نکند.
۱۲-۶ بردبار مسئولیتی در قبال عدم اجرای وظایف مالیاتی و صنفی توسط کاربر ندارد و مسئولیت اجرای این وظایف و جبران خسارات ناشی از عدم اجرای این وظایف تماماً بر عده‌ی کاربر است.
۱۳-۶ استفاده از برنامه به معنی رابطه‌ی استخدامی، مشارکتی یا پیمانکاری بین کاربر و بردبار نیست و کاربر متعهد می‌شود که هیچ‌گونه حق مالکیت مادی یا معنوی نسبت به بردبار ندارد.
۱۴-۶ کاربر متعهد می‌شود مسئولیت تمامی افرادی که در فرایند حمل بار به طور غیر رسمی راننده را همراهی می‌کنند، بپذیرد. بردبار در قبال آن‌ها مسئولیتی ندارد.
۱۵-۶ استفاده‌ی تجاری و کسب سود چه از نوع نقدی و چه غیرنقدی از داده‌های بردبار، و هر آنچه که در برنامه به اشتراک گذاشته می‌شود، برای کاربران ممنوع بوده و بردبار حق پیگیری و طلب خسارت را برای خود محفوظ می‌شمارد.
۱۶-۶ بردبار هیچ‌گونه تعهدی در قبال بارهای حمل شده ندارد و مسئولیتی در قبال هر گونه خسارت احتمالی، دیرکرد در پرداخت، عدم تحویل بار و هرآنچه که محل اختلاف بین راننده و صاحب کالا است، شامل بردبار نمی‌شود. بدیهی است طرفین برای حل اختلافات خود می‌توانند به مراجع قضایی مراجعه کنند.
۱۷-۶ هر تایید و تصدیقی که از سوی کاربر به هر شکل و به هر روشی در برنامه ثبت شود، به عنوان امضای الکترونیکی کاربر دارای اعتبار حقوقی است و مسئولیت آن بر عهده‌ی کاربر است.

ماده ۷ - شرایط بار

۱-۷ وسایلی که فرستنده قبل از ارسال باید اطلاع داده و مجوزهای لازم را اخذ نموده باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات آتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو و هر باری که نیاز به مجوز خاص داشته باشد . لازم به ذکر است راننده در هر مرحله از فرآیند اعلام تا تحویل بار در صورت اطلاع از ماهیت بارهای مذکور که احتیاج به مجوز از مراجع قانونی دارند و بار اعلامی فاقد آن مجوز باشد از حمل آن بار خودداری نموده و کلیه خسارات وارده بر عهده صاحب بار (فرستنده بار ) است.
۲-۷ بار باید متناسب با خودرو بوده به نحوی که متعارف محسوب شود و وزن و نوع آن متناسب با وزن و شرایطی باشد که از طرف کارخانه سازنده خودرو تعیین شده باشد. بردبار حتی المقدور بر اساس هوش سیستمی خود برخی از بارها را مطابق مشخصات خودرو بارنامه نمی نماید ولی در صورت بروز عدم تناسب در وزن و حجم بار با مشخصات خودرو، راننده و صاحب بار مقصر به حساب می آیند.
۳-۷ انتقال بار و کالا بدون حضور صاحب بار یا نماینده ایشان (فرستنده بار) توسط کاربر راننده ممنوع است و کاربر حق ارسال کالا را نخواهد داشت. در صورت عدم رعایت، همه مسئولیت های ناشی از این تخلف برعهده اقدام کنندگان آن است و بردبار حق دارد نسبت به قطع دسترسی اقدام و مبادرت به پیگیری قانونی از جمله مطالبه خسارت از شخص متخلف کند.

ماده ۸ - موارد فنی

۱-۸ کاربر حق ندارد هیچ گونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم افزارهای بردبار شامل دیکامپایل (Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیت های مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.
۲-۸ کاربر مجاز نیست با استفاده از روش های Framing یاMirroring یا روش های دیگر نسخۀ دیگری از سامانه بردبار را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم افزار بردبار یا در روش ارائه سامانه بردبار تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
۳-۸ کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری(Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده کاوی روی سرویس اجرا کند.
۴-۸ کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیرمتداول به هیچ بخش از سامانه بردبار یا سامانه مرتبط با بردبار انجام دهد.

ماده ۹ - محتوای تولید شده توسط کاربران

۱-۹ بردبار در مقاطعی به کاربران اجازه می دهد که در وب سایت، برنامه موبایل و یا سایر بخش های این سامانه عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …)که به این شکل در سامانه ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود؛ اما با ثبت آنها در سامانه های مرتبط به بردبار ،کاربران این حق را به بردبار می دهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند.

ماده ۱۰ - قطع خدمات

۱-۱۰ رفتار راننده حمل بار، باید مطابق اصول اجتماعی باشد و به همین منظور رفتار و عملکرد راننده از سوی کارشناسان کلیک بار مورد بررسی قرار میگیرد تا در صورت مناسب نبودن رفتار، امانت داری و هرگونه تخلف دیگر، راننده متخلف مشمول جریمه، قطع همکاری و یا پیگرد قانونی قرار بگیرد.
۲-۱۰ در صورت تخلف کاربران از قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و شرایط این سند و هر اعمال و رفتاری که حضور یک کاربر (راننده یا صاحبین بار) را برای شرکت، سایر کاربران و اشخاص ثالث خطرناک نماید و یا مطلوب نباشد، شرکت مجوز برای حذف دسترسی کاربر را خواهد داشت. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.

ماده ۱۱ - توافق از راه دور

۱-۱۱ کاربر توافق می کند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه های مربوط به بردبار، از طریق سیستم رایانه ای بردبار به عمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شروط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شروط مذکور اعلام می کند.
۲-۱۱ مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر برعهده کاربر بوده و ایشان ضمن پذیرش این مسئولیت، همه داده پیام های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام های ارسال شده از ناحیه نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.
۳-۱۱ کاربر می پذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام های صادره از طرف بردبار به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می شود و هر گونه ادعایی نسبت به عدم امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
۴-۱۱ کاربر با عضویت در سامانه بردبار قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سیستم رایانه ای و الکترونیکی اعلام می کند.

ماده ۱۲ - دستور العمل دریافت خسارت

۱-۱۲ موارد مربوط به تاخیر در بارگیری و تخلیه بار:

طبق قوانین بردبار در شرایط استفاده ماده ۴ در صورتی که تاخیر چه در مرحله بارگیری و چه در مرحله تخلیه بار بیشتر از ۱۲ ساعت باشد ، راننده می تواند در صورت تمایل و با توجه به پس کرایه بودن بارنامه به ازای هر روز یکصد و پنجاه هزار تومان ( ۱۵۰۰۰۰ تومان ) از تحویل گیرنده بار دریافت نماید.

تبصره 1: بردبار بر توافق فوق بین راننده و تحویل گیرنده بار هیچ دخالت ، دخل و تصرفی نداشته و نخواهد داشت و ضمناً دریافت کمتر یا بیشتر از مبلغ فوق جز توافق به حساب می آید.

۲-۱۲ موارد مربوط به اضافه بار:

در صورتی که بعد از اتمام بارگیری ، تناژ بار اعلامی در سامانه ثبت بار بردبار مغایرت بیش از ۱ تن داشت ، در صورت تمایل و توافق راننده می تواند به ازای هر تن اضافه مبلغ ۴۰۰۰۰ تومان از صاحب بار مطالبه و در صورت عدم توافق راننده هیج وظیفه ای در قبال حمل محموله صاحب بار نداشته و ندارد.

تبصره 2: بردبار در توافق مالی بین راننده و صاحب بار و یا تحویل گیرنده بار هیچ دخالت ، دخل و تصرفی نداشته و نخواهد داشت . ضمناً دریافت کمتر یا بیشتر از مبالغ فوق جز همان توافق بحساب می آید.

۳-۱۲ موارد مربوط به اخذ بار و ابطال بارنامه صادر شده:

الف) صاحبان باری که پس از پذیرش درخواست بار توسط راننده در مرحله نهایی بار را اخذ نماید مشمول خسارت مادی تا سقف ۵۰،۰۰۰ تومان و کسر امتیاز تا ۱ ستاره می گردند. این خسارت را بردبار از صاحبان بار دریافت و به طرف های حساب خود کارسازی می نماید.
ب) صاحبان باری که پس از تایید بار در مرحله پذیرش راننده و صدور بارنامه قانونی و عزیمت راننده به سمت صاحب بار گردد ، در محل یا طی مسیر به راننده لغو شدن بارگیری را اعلام نماید مشمول خسارتی تا سقف ۱۰۰،۰۰۰ تومان و کسر ۲ ستاره در سامانه بردبار میگردد. اخذ خسارت در این مرحله توسط بردبار یا شخص راننده صورت خواهد پذیرفت.

ماده ۱۳ - مالکیت اطلاعات و مطالب

۱-۱۳ اطلاعات و تمام مطالب وب سایت اعم از گزارشات رسمی، گزارشات خبری، فرم های اطلاعات، شرح محصولات و سؤالات متداول، تحت کپی رایت ما بوده و هرگونه استفاده غیر مجاز از آنها تخلف از کپی رایت، قانون علائم تجاری و سایر قوانین تلقی می شود. سایر حقوقی که در این اطلاعیه صراحتاً به کاربر واگذار نشده، برای سایت محفوظ است.

ماده ۱۴ - لینک به سایر سایت ها

۱-۱۴ در راستای خدمت رسانی به کاربران و ایجاد تسهیلات، در وب سایت لینک هایی را به سایر سایت ها گنجانده ایم. این سایت ها تحت مالکیت و اداره طرف سوم بوده و هیچ مسئولیتی در قبال در دسترس بودن آنها یا مضامین و محتوای آنها نداریم. گنجاندن لینک به سایت های طرف سوم به این وب سایت، به معنی تأیید آن سایت یا مالک آن، یا هرگونه نسبتی بین ما و طرف سوم میزبان سایت نمی باشد.

ماده ۱۵ - اطلاعات علامت تجاری

۱-۱۵ علائم تجاری استفاده شده در این سایت فقط با کسب اجازه مکتوب می تواند مورد استفاده قرار گیرد. تمام علائم تجاری، نام های تجاری و اسامی، تحت مالکیت صاحبان مربوطه قرار دارند. بجز مواردی که در این اطلاعیه حقوقی صراحتاً مشخص شده، سایر محتوای آن نباید به عنوان اعطای مجوز یا واگذاری حق امتیاز یا انحصار علامت تجاری، کپی رایت یا سایر حقوق مالکیت اختصاصی ما یا طرف سوم، تعبیر یا استنباط شده و یا اقرار بلا انکار تلقی گردد.

ماده ۱۶ - محدودیت ها

۱-۱۶ اطلاعات و مطالب موجود در این سایت را صرفاً برای استفاده شخصی و غیر تجاری خود می توانید مرور، دانلود و کپی کنید. همچنین می توانید از این مطالب در راستای حمایت از محصولات ما در سازمان خود استفاده کنید. شرط استفاده از این سایت، این است که موافقت کنید هیچ یک از مطالب را در هیچ حالتی تغییر نداده یا اصلاح نکنید و کپی رایت و سایر اطلاعیه های حقوق مالکیت اختصاصی را همانطور که مطالب اصلی حاوی آن است، در تمام کپی ها نیز برای صاحب سایت محفوظ بدارید. غیر از آن، سایر موارد استفاده از مطالب یا اطلاعات، غیر مجاز بوده، هرگونه تخلف از موارد فوق الذکر، تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

ماده ۱۷ - بازخورد و انعکاس نظرات

۱-۱۷ تمام نظرها، بازخوردها، اطلاعات یا مطالب ارائه شده از طریق این سایت یا همراه با آن، غیرمحرمانه تلقی شده و متعلق به ما می باشد. با ارائه این نظرها، اطلاعات، بازخوردها یا مطالب، در واقع حق استفاده، کپی، اصلاح، نمایش و پخش این مطالب را به رایگان در اختیار ما قرار می دهید و می توانیم بطور نامحدود این مطالب را به عناوین و اشکال مختلف مورد استفاده قرار دهیم.

ماده ۱۸ - حریم خصوصی

۱-۱۸ خدمات و سرویس های بردبار به صورت شبانه روزی بوده و تمامی سفارشات در همان روز کاری و در اسرع وقت در دست اقدام قرار میگیرند.
۲-۱۸ مسئولیت تامین اینترنت، سخت ‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوطه برای استفاده از خدمات بردبار بر عهدۀ کاربران است.
۳-۱۸ تمامی کاربران متعهد می‌شوند پس از اتمام فرآیند حمل و نقل بار، از اطلاعاتی که در نتیجۀ استفاده از بردبار از صاحبین بار یا رانندگان کسب کرده‌اند هیچ‌گونه استفاده‌ای نکنند.

ماده ۱۹ - اطلاعات مکانی

۱-۱۹ هنگامی که شما از سامانه بردبار استفاده می کنید موقعیت مکانی مقصد شما ذخیره می شود. و همچنین در طول سفر موقعیت شما نسبت به مقصد مورد بررسی قرار می گیرد .از این اطلاعات برای بهینه سازی سامانه استفاده می‌شود.

ماده ۲۰ - تراکنش های مالی

۱-۲۰ هنگامی که شما اعتبار حساب کاربری خود در بردبار را از طریق کارت بانکی افزایش می دهید شماره تراکنش و پیگیری بانکی ثبت می گردد.لازم به ذکر است بردبار در فرآیند افزایش اعتبار هیچگونه دسترسی به اطلاعات کارت بانکی شما ندارد.

ماده ۲۱ - قانون حاکم، حوزه قضایی و دادگاه ذیصلاح

۱-۲۱ این قرارداد، صرف نظر از انتخاب مبانی قانونی آن، تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و طبق آن قابل طرح و بررسی است. دادگاه های خاص باید حوزه قضایی انحصاری و آیین دادرسی اختصاصی در خصوص مناقشات ناشی از این قرارداد و یا مربوط به هر یک از بندهای آن، داشته باشند که در این صورت دعاوی احتمالی در حوزه قضایی و مطابق آیین دادرسی دادگاه مذکور قابل طرح و اقامه خواهد بود.

ماده ۲۲ - رد مسئولیت

۱-۲۲ تیم اینترنت ما می کوشد اطلاعات مفید، صحیح و بروز در اختیار شما قرار دهد. از این رو، تلاش کردایم اطلاعات و مطالب دقیقی در این سایت ارائه کنیم، اما هیچ مسئولیتی برای صحت و کامل بودن آن اطلاعات یا مطالب بر عهده نمی‌گیریم. در هر زمان مختاریم محتوای هریک از اطلاعات یا مطالب موجود در این وب سایت و یا محصولات شرح داده شده در آن را بدون اطلاع قبلی به کاربران، تغییر دهیم. با این حال هیچ تعهدی برای بروز رسانی اطلاعات یا مطالب وب سایت و در نتیجه تاریخ گذشته بودن آنها، بر عهده نمی گیریم. اطلاعات یا نظرات ارائه شده در بخش تابلوی اعلانات یا سایر تالارهای گفتگو، ضرورتاً نظرات ما نیست. نه ما و نه هیچ یک از مدیران، گردانندگان، پخش کنندگان یا سایر افراد مرتبط با ما، مسئول یا مشمول هیچ نوع ضرر و زیان (شامل اما نه محدود به خسارات شایع، اصلی یا جزایی)، عیب و نقص، ادعا، یا سایر صدمات یا علل مربوط به یا ناشی از هرگونه اطلاعات ارسال شده به وب سایت نمی باشیم. حق اصلاح این شرایط یا محدودیت های قانونی را در هر زمان برای خود محفوظ می داریم. برای اطمینان از موافقت با شرایط و محدودیت های قانونی که ممکن است بعداً افزوده یا تغییر داده شود، لازم است هر چند وقت یکبار این صفحه را بازبینی کنید. مشروعیت قانونی این اطلاعیه همچنان به قوت خود باقی است مگر اینکه قیود خاصی از آن با اطلاعیه حقوقی دیگری در صفحات خاصی از همین وب سایت، صراحتاً ملغی شده و یا جایگزین شود.
۲-۲۲ تمام اطلاعات و مطالب موجود در این سایت بدون هیچگونه ضمانتی، صریح یا ضمنی و در همین «وضع موجود» ارائه می شود و تمام ضمانت ها از هرنوع، صریح یا ضمنی شامل ضمانت قابلیت فروش، ضمانت کاربری خاص، عدم تخلف از حقوق مالکیت فکری، همچنین کاربری و یا معاملات بازرگانی و تجاری ناقص این حقوق را از خود سلب می کند. تحت هیچ شرایطی در قبال کلیه خسارات (بدون محدودیت شامل، غیر مستقیم، خاص، اصلی و تبعی یا خسارات ناشی از عدم درآمد، از بین رفتن داده ها، یا تعلیق بازار) به واسطه استفاده، ناتوانی از استفاده یا نتایج استفاده از این سایت، سایت های لینک شده به آن، یا مطالب و اطلاعات موجود در هر یک از این سایت ها، طبق قرارداد یا مسئولیت مدنی یا هر تئوری حقوقی دیگری باشد و حتی در صورت آگاهی از امکان چنین خساراتی، هیچ مسئولیتی بر عهده نداریم. اگر برای استفاده از مطالب یا اطلاعات این وب سایت نیاز به هرگونه خدمات، تعمیر یا اصلاح تجهیزات یا اطلاعات باشد، در همین جا موافقت می کنید که تمام هزینه های آن را خود متقبل شوید.

ماده ۲۳ - پایان استفاده

۱-۲۳ این وب سایت می تواند دسترسی شما را به تمام یا بخشی از آن شامل و نه محدود به، هریک از تابلوهای اعلانات و … را به هر دلیلی از جمله تخطی از شروط و مقررات این قرارداد و صرفاً با صلاحدید خود، پایان دهد یا به تعلیق درآورد. در این صورت محدودیت های موجود در رابطه با مطالب سایت، اظهارات و ضمانت ها، غرامت ها و محدودیت مسئولیت، که در این قرارداد اعلام شده باید تا لحظه پایان دسترسی، به قوت خود باقی بماند.

ماده ۲۴ - مقررات عمومی

۱-۲۴ در صورتی که هریک از مفاد این قرارداد از درجه اعتبار ساقط شود، غیر قانونی تشخیص داده شود و یا به هر دلیل دیگری اجرای آن مقدور نباشد، لازم است مفاد مذکور، از این قرارداد منفصل شود، اما سایر شروط و مقررات آن همچنان به قوت خود باقی می ماند. این قانون، کل قرارداد بین ما و شما در ارتباط با استفاده از سایت را در بر گرفته، و هیچ تغییری در محتوای آن قابل اعمال نیست مگر اینکه کتباً به امضای طرفین رسیده باشد.

© 2022 طراحی و توسعه توسط CSTco